fredag 16 januari 2009

Jag känner så jäkla mycket igen mig i den situationen jag befinner mig i just nu: Allt ska göras på en enda gång! Workshop igår och Presidenten kommer på besök på fredag. Jag har fått i uppgift att träna alla assistenter så att de kan presentera sina delar av företaget för snubben, fixa klart presentationen för hela inköpsgänget - eller jag måste börja om från början för de har ingen aning om vad de sysslar med.

Det är nästan som innan dansavslutningarna med att sitta uppe och sy, skriva manus, bränna musik, och komma ihåg att packa allt. Fast ändå inte - då var det ju sitt eget svett och blod som man skulle visa upp - nu är det andras jobb jag ska göra så att de kan visa upp det!

Det är nästan så att jag blir lite förbannad, men samtidigt så är det ju det här jag gillar... lite fart på gubbarna inför storbesöket. Måste jobba på söndag men får två dagar kompledigt då istället. Det kan jag ta. Fasen jag jobbar alla söndagar om jag fick två dagar ledigt i veckan, haha!!

Känns som att jag börjar traska in i en ny position på jobbet... men nog en jag gillar bättre. Men vi får se vad som händer när jag faktiskt fysiskt byter kontor. Kommer 15 minuter närmare hem med tre minuter till köpcentret - Farligt, farligt.

Nu ska vi titta på film och njuta av fredagkvällen.

1 kommentar:

  1. vad kul att höra vad du sysslar med vi är helt förstummade. Hoppas att allt går bra. Hur går det för Paul att jobba. Nu har vi lärt oss att svara på bloggen o det blir ju kul att få veta vad som händer: Nu har vi bestämt oss för att bo kvar här hemma för det är inte läge att varken köpa eller sälja här har priserna skjunkit.Mormor

    SvaraRadera