torsdag 22 januari 2009

När katten är borta...

... dansar mössen på borden!
(eller hur var det nu igen?)

Alla chefer och managers infinner sig just nu på viktiga möten... vi assistenter tar tillvara av situationen och svarar på e-mail som blivit sittades, och surfar lite på internet.

Sidnotis: Ahhh... jag kom precis på hur jag kan ändra tangentbordet till svenska!!! Nu slipper jag sitta och kopiera och klistra in åäö!!! Oj- vad skönt!!

Vårnyheterna börjar ju komma in i butikerna så det gäller att hålla sig uppdaterad... eller vilka nu andra ursäkter man kan komma på för att surfa på jobbet. :) Min bästa ursäkt är nog ändå NI... jag alla hemma i Sverige som jag måste uppdatera nästan dagligen... ja jag försöker iallafall.
Sen är det ju då upp till er om det blir läst eller inte.

Idag ska jag nog gå till gymet igen. Det har blivit lite dåligt med det på sista tiden pga mina långa dagar på jobbet. Igår fick jag även svar på hur gym kan gå runt... vi tränar på LA Fitness. En gymkedja härikring och jovisst det är fullt ganska ofta, men det kanske inte är mer än säg 100 personer därinne när vi är där (då alla andra också är där såklart - direkt efter jobbet). Vi betalar $25 per person för att träna där per månad. Tydligen så betalar snittet ca $34 per person. Och till saken.. jag gissade på att gymet hade ca 300-500 medlemmar... de har 13000 medlemmar. Ja, det är TRE nollor bakom 13... detta gym tar in ca $400.000 i månaden!!! Helt sjukt egentligen.

Nu ska jag jobba lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar