onsdag 28 januari 2009

Ja, se det snöar...

... ja i morse när vi vaknade var det helt vitt ute. Det såg så mysigt ut med allt det vita. Verkligen en omväxling från allt gråa det har varit så länge nu.

Men när vi kom ut för att skrapa vindrutorna från snön så inser vi ju att det spöregnar... bilarna vat täckta med snö och is. Det snö-regnar fortfarande, och det blir bara gråare och gråare, det är knappt att jag kan se ut genom fönstret så grått är det.

Själva bilfärden till jobbet var mycket intressant. Flera bilar hade parkerat lite sådär halvsnyggt i dikena och runt om där de tyckte att det passade att stanna... Det tog mig säkert 40 minuter att ta mig till jobbet även om det knappt var någon trafik. Jag är faktiskt förvånad över hur många som faktiskt kom till jobbet idag.

Ni förstår härikring blir folk hispiga bara de säger på vädret att det ska bli dåligt väder... det är som om all trafikvett bara rinner iväg och man vet inte vad man har framför eller bakom sig i bilköerna. Vanligt sunt förnuft saknar de också.... Jag förstår detta om det hade stått Florida på bilen. Men det gör det ju oftast inte. HALLÅ, om du har bott i PA hela ditt liv så borde du vara lite van vid vinterväder! Men icke...

1 kommentar:

  1. Tyvärr så är det inget PA-syndrom. Även Sverige chockas ju varje år av snökaoset. Detta trots att det återkommer minst en gång per år. :)
    Men kör försiktigt ;)

    Kram!
    /sis

    SvaraRadera