måndag 12 januari 2009

Underbara Helg

Helgen var helt enkelt underbar. Jag njöt med att sova hur länge som helst både lördag och söndag morgon... eller ska vi kalla det förmiddag?! Efter den lång, långa sovmorgonen på lördagen tog vi det båda lite lungt innan vi åkte iväg till gymet. Jag brände 400 kcal och har nu gått ner 2 punds, eller nästan 1 kg.

Ja det är inte något nyårslöfte jag jobbar på - bara helt vanlig: "nu är det dax att gå tillbaka till en lite nyttigare vardag"! Det har jag lyckats ganska bra med nu när allt svenkt godis är borta, haha. På kvällen var det planerad middag med Justin och Tiffany, och Sue och Mike.... men tre par blev snabbt till fem par och restaurangen vi hade planerat att gå till; favoriten the Cheesecake Factory gav oss en väntetid på 3,5 timmar innan vi skulle få ett bord. Vi stannade inte. Men jag hann köpa med mig en bit av "Carrot Cake Cheesecake" innan vi åkte till en italiensk restaurang istället.

På söndagen var det dax för amerikansk fotboll... och Philadelphia Eagles slog ut de stora rivalerna New York Giants ur slutspelet och är nu två matcher ifrån den stora matchen: Super Bowl. Det börjar bli ganska spännande även om jag inte har varit så intresserad av det innan.

Söndagsångesten kom smygandes frammåt kvällen... Och vips var det måndag och dax för ännu en vecka på jobbet. Kan man pensioneras vid 29??

Paul började också jobba idag efter att ha varit sjukskriven i fyra och en halv månad. Ja om läkaren hade fått bestämma hade Paul varit tvungen att vänta ännu en och en halv månad. Men det fick räcka nu tyckte han... Får se om han tycker det ikväll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar