söndag 18 januari 2009

Jobbig vecka avslutad

Då var snart denna vecka avslutad. Fick jobba idag, men det tog inte så lång tid som jag befarade. En liten sidnotis om en av mina nya managers som jag ska jobba för: Låt mig presentera James. James börjar närma sig 60... hans dotter (31) fick bröstcancer förra året och nu håller hans fru (57) på att komma i form så att hon kan bära och föda sin dotters barn... fantastiska människa, och att dessutom kunna få barn när man är 57 är ju värt en applåd. Dessutom har James jobbat på företaget i Lindesberg som jag fick ett erbjudande av för ca 1,5 år sen. Världen är allt bra liten...

På vägen hem från jobbet och mitt möte med James hade jag över två timmar på mig innan semifinalen i amerikansk fotboll skulle börja, och jag visste att Paul var och gjorde det sista på golvet som de påbörjade igår så jag gjorde ett litet stopp på köpcentret... Det blev hela två par jeans, en topp och en tunika (den jag köpte till syrran i julklapp fast en annan färg). Är riktigt stolt över att jag hittade två par jeans som jag tyckte om! Och allt detta i en och samma affär!

Väl hemma för att kolla matchen... de låg under med 6-21 i halvtid så jag lessnade och tog en liten tupplur... vaknade när philadelphia tog första ledningen i matchen: 25-24... hoppet steg... men det dog några minuter senare när de andra gjorde ännu en touch down och vann matchen med 25-32. Phila Eagles är ute ur slutspelet och lite småsur är jag nog allt. Men som tur är har jag bloggen jag kan skriva i och tänka på annat. :)

Snart är det dax för ännu en arbetsam vecka.

1 kommentar:

  1. hej världen är liten i bland när man möter nya kontakter vi håller tummarna för dig den här veckan morfar

    SvaraRadera