onsdag 15 april 2009

Lite närsynt...

Ja kärleken ska ju vara lite närsynt enligt Gessle... inte konstigt att jag är kär!
Igår fick jag beskedet: Närsynt och har brytningsfelet Astigmatism på båda ögonen, vänstra mer än det högra. Ja, jag var ju inte helt chockad - anledningen att jag ens sökte upp en optiker var för att jag tyckte att det var lite jobbigt med vissa avstånd och ljus (eller mörker)... nu vet jag ju varför.

Provade massor med glasögon och valde till slut ut ett par som jag tyckte var ok. Har ju dock mycket svårt att se mig i glasögon... ansiktet blir längre och ögonen ser ut att sitta tätare ihop. Men de jag valde var ändå helt ok. Jag måste inte ha de på mig jämt men... varför inte om man ser bättre då liksom. Optikern ville att jag iallfall skulle testa glasögon ett tag innan jag gick över till linser eller laserbehandling. Så vi får se hur det hela slutar helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar