måndag 6 april 2009

Ojdå

Jag misslyckades totalt med min egna vårstädning-start idag... Hade ställt klockan på 6.00 men vaknade inte förrän 7.00 med ett "vad fasen"!

Hade inte direkt tid att ta mig till gymet, men det fick bli 30 minuter på maskinen vi inhandlade för inte så längesen (som jag för övrigt nog inte har sagt något om). Begagnad, men funkar. Det är en såndär elyptical machine... eller hur det nu stavas. Vi har haft maskinen i säkert en månad nu... och imorse var första gången jag ens rörde den. (Har man inte lust så har man inte helt enkelt).

För er som har varit hos oss måste ju såklart undra vart sjutton den står i våran lilla lya... Och den står där luftmadrassen låg, (där man antagligen ska ha ett köksbord) vinklad mot TVn så man kan träna och titta på TV samtidigt - TV-shop-drömmen med andra ord... den går dock inte att gömma under sängen när den inte används. Även om vi hade kunnat fälla ihop den så hade den absolut inte fått plats, för under sängen finns våra snowboards och allt som hör till samt Pauls svärd som vi skar bröllopstårtan med.

Annars vägde jag in mig på 70,5 kg... och hade ett midjemått på farliga 80 cm. Visste ni att ett midjemått på tjejer över 80 cm kan vara farligt för hälsan... Jag bryr mig inte så mycket om vikten, men måtten måste ner. Jag har ju en såkallad "manlig fetma" jag blir tjock på magen istället för på rumpan som är mer hälsosamt för tjejer. Nog för att rumpan får sin beskärda del den också, hahahah!!! Jag är alltså ett "äpple" och inte ett "päron"; päronet fick en annan familjemedlem...

Målet för midjan är ju 72 cm - sen får vikten följa med det helt enkelt. Hade 72 cm när jag gifte mig så det ska nog gå att uppnå igen. Jag kör en uppdatering en gång i veckan för att hålla mig själv i ordning och hoppas att jag kan inspirera någon annan att sätta igång vårstädningen.

Vad det gäller maten så kör jag med lågt intag av kolhydrater; det blir endast frukt (en om dagen), grönsaker, och hembakat bröd. Sen kör jag på så det ryker av proteinet; kött, fisk, kyckling, ost, ägg... och så massor med nyttigt fett; nötter, avocado, olivolja, och sånt. Saknar dock Kesella+Fun Light väldigt mycket! Här blir det protein shakes... vilket inte hör till favoriterna... men de går ner.

Jag kör inte lika stenhårt som jag gjorde inför bröllopet utan tar det lite lungare och varvar konditionsträning med yoga och pilates. Men mer än tre månader ska det absolut inte behöva ta för mig att komma ner till 72 cm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar