torsdag 9 april 2009

Sugen

Blev helt tokigt sugen på Pannkakor med skivade jordgubbar, skivad banan, och vispgrädde...
(Såg en bild på morfars våfflor som Gurran så snällt delat med sig). Tankarna rör sig mot sommar och sommarstugan... till och med de blå-vita tallrikarna hör hemma i sommarstugan! Underbara sommarstuga... saknar...

Ska kolla med dieten om det är ok med pannkakor:
Pannkakor - absolut inte
Jordgubbar - ja om de ätes utan något annat
Banan - Njaee... på gränsen faktikst
Vispgrädde - ja om den ätes ensam eller tillsammans med protein... men vispgrädde och rökt skinka känns lite fel.

Tjuvvägde mig idag faktiskt och det såg ut som om jag tappat ett kilo redan, men invägningen är inte förrän på söndag så jag ska nog inte säga hej än.

Många minnen från stugan

Utsikt ut på sjön från tomten, finns ingen plats på jorden som är vackrare!
Jag kan riktigt känna doften av allt
Vad gör du??
Candie var lite feg i vattnet...

Tog med Paul till Storforsen
och han lekte och hoppade som vilken annan 5-åring som helst!


Trygg i vattnet? Inte i Storforsen!

Dax att samla fler minnen från stugan i sommar
P.s. Tänk vad huvet kan snurra från pannkakor till sommarstugan... och vips har man glömt vart man började.

1 kommentar:

  1. Hej på Er båda i dag har jag startat grllen för första gången det blev en hamburgare till mej o mormor vi har ca 18 grader ute.
    Vofflor får det bli en annan dag. Tack för det fina kortet det var gättefint därför blev jag sugen att starta grillen. Kramar från oss båda/Morfar

    SvaraRadera