söndag 5 april 2009

Vårstädning!

Idag söndag var det så himla underbart ute. Paul vaknade tidigt och hann med en runda på golfbanan tillsammans med Mike. Jag stannade hemma och tog sovmorgon tillsammans med hunden Cosmo. Han sussade nästan värre än jag! När jag sen vaknade blev det annanas till frukost och sen var det dax att inhandla något... Vad det skulle bli var inte bestämt ännu. Jag leatade efter lampor... men misslyckades återigen med att hitta något som jag tyckte skulle passa in. Desto bättre blev det en fin, fin röd handväska - färgglad nu till våren! (Köpte en ny plånbok också då jag har lessnat på min). Jag får alltså bära den enda lampan vi har mellan sovrummet och vardagsrummet ett litet tag till - men en fin handväska det har jag! :)

Det blev en promenad i parken också. Och när vi kom hem blev det vårstädning. Jag sopade rent våran lilla uteplats, skurade rent väggarna, rengjorde utemöblerna och tvättade fönstrena. Nu är det fint... måste bara få till lite blommor för nu är det ganska mycket betong känsla.

Sen imorgon börjar min egen vårstädning. Det är dax för lite häslosammare kost och lite mera träning på schemat. Jag har inte gjort min invägning än, men den kommer snart. Det blir våg och måttband... usch!! Men det är ju ett bra sätt att se resultaten; när man har alla siffor så att säga.

Nu är det snart dax för sängen. Godnatt och önska mig lycka till för imorron kör jag igång!

Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar