onsdag 11 februari 2009

Ännu bättre

På vägen hem idag så var det hela 18 grader varmt ute. Jag kände mig nästan lite dum i min vinterjacka och halsduk. Men jag hade verkligen ingenstans att ha den förutom på mig. Jag måste ju bära på handväskan, lunchväskan och datornväskan varje dag samtidigt som man ska ha bilnycklarna i handen och passerkortet redo. Jag ser nog väldigt disorienterad ut många gånger av allt jag stånkar runt med.

Och så till ett annat ämne
Medan i stort sett hela USA gråter över hur illa allt går med jobb och sånt så märker jag inte av det så mycket. Jag har jobb, Paul har jobb och bilen är betald. Jag börjar seriöst fundera på att starta eget... Cardio Cocktail är ju det ena... men det rullar ju hela tiden får lite extrapengar varje månad.


Men nu snackar vi riktigt företag... köpa, sälja, visakort, LLC, regler, skatter och allt annat härligt som kommer till. Ja... nu är jag ju verkligen i första stadiet. Ska träffa en revisor för att kolla över vad som är lämpligast och registrera namn och sånt. Nästa steg blir ju lite större. Det kommer ta ett tag - men det gör inget.
Katten kommer förhoppningsvis bli en av trycken på mina barnkläder.
Nu vet ni iallafall vad som rör sig i huvudet på mig just nu.

2 kommentarer:

  1. Åh så härlig med vårkänslor! Här det massiv med snö. Skönt att ni har stabilt livstil. Börja sakta och säkert så det växer hela tiden. Jag tror det blir bättre vid 2010 eller 2011. Lycka till! ;-) Mamma

    SvaraRadera
  2. Låter svinkul! Du är ju en riktig doer! Jag måste försöka anamma det lite mer tror jag. :)
    Kram!
    /Sis

    SvaraRadera