måndag 23 februari 2009

Green card!

Nu äntligen har det kommit! - Mitt Green Card.
Nu kan jag åka ut och in hur som helst i detta land!
Och behöver inte gå igenom hemska tullen när jag kommer till USA efter en utlandsvisit längre!! Det är ju toppen. För jag är fasen rädd för dom där snubbarna i tullen. Känner mig som värsta terroristen när jag kommer där och vet att jag har massor med godis med mig - fast man får ha det! Jag lärde mig efter alla mina turer att ställa mig i kön hos en yngre man... honom kunde man ju iallafall le lite till. De äldre gubbarna, tjejerna och de som inte hade samma etnicitet som jag var inge bra alls... inte mot mig iallafall... kommer speciellt ihåg en gubbe som sa åt mig att han egentligen inte ville släppa in mig... usch vad arg jag blev på honom! In kom jag dock. Kommer inte ihåg när det var, men det var ju någon av gångerna som jag var och hälsade på Paul iallafall.

Men nu är det slut med den oron, haha!!
Nu är ju stora uppgiften att planera in ett besök till Underbara Svea Rike! Visste ni förresten att Sverige inte heter bara Sverige utan "The Kingdom of Sweden" Väldigt maffigt måste jag säga... kan vi tacka Kungahuset för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar