onsdag 4 februari 2009

Tjurig

Idag är en sån där dag då jag går runt och är rent allmänt sur... Jag var sur när jag vaknade, jag är sur nu och att vara trevlig är helt enkelt en ansträgning idag.

Visst så sitter jag ju då också och funderar på varför. Och antagligen har det en ganska vanlig förklaring... för konstig sömn. Jag kom hem ungefär vid 17.30 igår efter en simtur på gymet. Var jättehungrig så jag gjorde en ägg- och räckmacka (räkor från Grönland köpta på IKEA). Det var gott... men räkorna kändes väldigt små nu när man är van med det amerikanarna kallar räkor. Det tog dessutom hur länge som helst att skala. (Hör ni hur sur jag låter... till och med när jag bara återberättar).

När mackan var uppäten snodde jag Daimen som Paul fick i födelsedagspresent av mormor och morfar - Tack tack! (Paul är inte så mycket för det där med godis, men han slukar chokladen, dock ej vanlig mjölkchoklad - så den är också den lämnad kvar till mig. Hans favoriter är ju dock också mina favoriter - Malacofiskar och Skogsbär!!! Så när det skeppas till oss så får man snabba sig!) Så efter min efterätt somnade jag i soffan framför TVn. Jag gjorde några halvhjärtade försök att vakna igen... men jag sov fram till 22.00. Men sen var jag tydligen färdig!

Jag var klarvaken!!! Satte på TVn igen och letade fram en film som jag kunde tänka mig att se. Det blev "Jane Austin Book Club" verkligen en mysig en. Men när den var slut var jag lika klarvaken. Det blev några meddelanden på Facebook och ett avsnitt av Scrubs innan jag tvingade mig in i sovrummet...

När jag vaknade till väckarklockan så trodde jag inte för en sekund att det var till mig den tjöt. I huvudet tänkte jag på inköpsbudgeten... Vilken jäkla morron!!!

Det var fint ute när jag kom ut dock... Paul stod och skrapade bilen åt mig och träden var sådär fluffiga och fina av ca 1 dm ny pudersnö som hade kommit under natten. Men med min underbara dag så är nog allt borttöat tills i eftermiddag...

Nu ska jag äta choklad!

1 kommentar:

  1. Vad mycket godis- och chokladsnack! Jag som tänkt vara duktig och inte äta sådant idag.. men nu blev jag ju så sugen, så jag har bakat en kladdkaka med hackade chokladbitar i och äter den med vaniljglass. Mumma!
    Kram och hoppas du kan sova skönt inatt och mår bättre ikväll och imorgon.
    /Sis

    SvaraRadera