fredag 6 februari 2009

Melodifestivalen

Ja, imorron sätter den igång. Jag hoppas så innerligen att jag kommer att kunna titta på det på svt.se men ibland blir man blockad. Jag kunde inte se OS som ett exempel. Det har väl med vart man befinner sig på jorden och med sändingsregler... Men den svenska melodifestivalen borde inte den amerikanska regeringen eller alla TV-kanaler blockera. Intresset är inte så stort här skulle jag nog gissa på.

Kan inte förstå att det äntligen är fredag igen! Ser verkligen fram emot en helg. Jag har massor planerat. Ska verkligen jobba ordentligt med Cardio Cocktail och formulera lite presentationer och sånt så att jag kan dela med mig av informationen. Har två tjejer på jobbet som i och med idag kommer att bidra med lite fickpengar till mig! En av dem lider av Fibro och hennes man har varit "död" fem gånger på grund av hjärtattacker och av att hjärtat stannade till ett tag... Hemska saker det där! Den andra tjejen vill kunna träna lite mera och kunna återhämta sig snabbare än vad kroppen klarar av på egen hand. Snart lutar det mot att jag får ha en presentation på jobbet då chefen är en entusistisk deltagare av Cardio Cocktail drickare!

Desto mer människor jag kan hjälpa desto mer hjälper jag mig själv!!! Skitbra helt enkelt!

Igår hade jag en såkallad årig review av mitt arbete... Chefen hade inte så mycket att klaga på. Han sa att han hoppades att han kunde ge mig ännu en löneförhöjning så länge inte företaget fryser löneförhöjningar i ett tag framöver. Håll tummarna! I värsta fall ska jag nog försöka få två resor till Svergie betalda - eller jag kan ju iallafall testa. Som ett alternativ till utebliven löneförhöjning liksom. De flesta har ju gratis resor till Spanien. En till Sverige borde inte vara så stor skillnad... Som sagt - håll tummarna!

Vill ha rapport om Melodifestivalens favoriter och totala katastrofer!

1 kommentar:

  1. Wow! Håller tummarna att ni kan komma till oss! J och G kommer säkert informera dig om melodifestivalen... ;-) Mamma

    SvaraRadera