tisdag 17 februari 2009

Tulpaner till arga damer

Min underbara vän Anna har en dålig dag... hoppas verkligen inte den hade något att göra med min dåliga avslutning på dagen igår.

På måndagar så går vi alltid igenom förra veckans produktion och alla siffor som hör dit... detta ska alltså vara klart kl 14.00 då vi har vårat möte. Jag satt och väntade på siffror från en produktion fram till klockan var 17.30 då jag gick hem utan att ha gjort klart rapporten. Jag fick dessutom ändra på massor med siffron från en annan produktion. Detta är nu alltså produktionscheferna som inte gör det de ska! Jag blir tokig.
Klockan halv sex på kvällen sa Emmanuel till mig att gå hem... men rapporten skulle ju fortfarande in innan gubbarna vaknade i Spanien (Spanskt företag). Så jag fick sitta hemma med datorn i högsta hugg och göra klart allt när alla rätta siffror strömmade in. Jag var riktigt tokig...
När jag väl kom hem sådär runt halv sju på kvällen. Jag stannade på affärn för att handla lite tillbehör. Bette hade nämligen gett oss massor med matrester från baby showern och jag skulle ta alla räkor och göra en smarrig pastasås. När jag kommer hem med mina tillbehör så ser jag att alla räkor utom tre är borta. Det blev med andra ord ingen räksås för mig! Grrr nummer 2.
På kvällen när vi väl går och lägger oss så kommer vi båda till slutsatasen att våran säng är skitdålig! Båda har ont i ryggen. Paul har aldrig ont i ryggen... så det är ganska självklart att något är fel. Så vi beslutar oss för att försöka se om vi kan få lämna tillbaka den. Det blev Grrr nummer 3.

Här är iallafall lite tulpaner till oss arga damer

Sängen har jag nu iallafall anmält till affären där vi köpte den och nu ska de skicka hem en inspektör som ska ta en titt på sängen. Säger dom att det inte är något fel på den så blir jag tokig. Då blir det att gå lite högre upp än till Customer Service! För jag ska ha en ny säng - inget snack om saken!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar