fredag 13 februari 2009

Fredag igen

Då var det fredag igen... gick ju jättenabbt!
Denna veckan har jag verkligen varit på topp. Hur pigg som helst... jag tror att jag kan tacka vädret för det: Lite sol, lite värme, lite fågelkvitter och lite vårdofter.

Jag har inte somnat i soffan framför Tvn en endaste gång denna veckan - inte ens varit på väg att göra det heller. Känns jättebra helt enkelt.

Nu i helgen blir det till att vara hundvakt igen, denna gången till Cosmo. Han är ju en hel del lättare att ta hand om än den lille. Det blir säkert några promenader i parken skulle jag tro. På söndag ska jag på en såkallad Baby Shower hos Bette för hennes dotter Katie (det är därför vi ska ta hand om hennes hund). Showers hålls inför bröllop och innan man får barn. Oftast är det tjejens mamma eller i bröllopsfallet "the made of honor" som fixar festen. Det är då alla får sina presenter och oftast är det bara tjejer som är bjudna. Så när man gifter sig i staterna (i vanliga fall) så får man presenter på "duschen" och pengar på bröllopet. Baby "duschen" fungerar ungefär likadant, men jag tror inte att de får pengar när bebisen väl ploppar ut.

Jag har inte handlat min present än, men det blir väl ett presentkort i och med att den havande bor i San Francisco och inte riktigt kan släpa på alla presenter i en resväska. Men vi får se. Hade ju varit kul att göra något... men då borde jag nog ha börjat lite tidigare, även om det skulle vara klart tills på söndag om jag ville. Vi får se vart bilen tar mig på vägen hem från jobbet...

Och så ska jag såklart titta på Melodifestivalen imorron!!! Live!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar