söndag 1 februari 2009

Shoppingtur på IKEA

Turen till IKEA började runt nio på morgonen. Bilen som står i skuggan var tvungen att isskrapas. Temperaturen låg på några minusgrader så det var lite kallt i bilen en stund. Jag stannade för en varm choklad på Starbucks innan jag stack vidare. Ca 45 minuter senare ser jag de vackra blå-gula färgerna!!!
Äntligen framme!
Jag gick runt och sorterande mellan modeller och priser. Det blev till slut en byrå - billig en struntade faktiskt i hur den såg ut.. ska ju bara ha den till kläder tänkte jag... Den hamnade inte i garderoben, utan får stå brevid sängen istället. Men det funkar ju det också.

Jag handlade även: Marabou choklad (med nötter, och den med daim) Nu fattas bara favoriten Digestive smaken! Sen blev det en Singoella, en Ballerina, två påsar räkor, en påse algrens bilar, och en liten burk lingonsylt. Stog och höll i en halvkilos bit av hushållsost - men den kostade $20 så jag lämnade tillbaka den. Hade det varit Billinge så kanske jag inte hade kunnat stå emot.. men hushållsosten fick ligga.


På vägen hem stannade jag på H&M, men också på the Cheesecake Factory. Det blev en Morotskaks-cheesecake!!! MMmmmmm.......
På H&M blev det inget - tyckte nog att jag hade shoppat klart för dagen.
På kvällen var det dax att fira Pauls födelsedag.



1 kommentar:

  1. Du vet att du är svensk om du fotar IKEA inifrån en Volvo // Gustaf

    SvaraRadera