måndag 16 februari 2009

Helgprojekt och Baby Shower

I fredags när jag åkte hem från jobbet så kunde jag inte låta bli att stanna förbi på en av mina favorit affärer: JoAnn's. Tyg och pysselaffär lika stor som Parkhallen - om inte större! Jag strosade runt bland tyger och mönster... och efter TVÅ timmar knallar jag ut med tyg och mönster. Tyg som ska bli till en filt och mönster som kanske blir till plagg en vacker dag... har svårt att hålla händerna borta när jag ser något snyggt mönster.

Det blev ingen syjunta på fredagen. Utan jag påbörjade allt på lördagen och hoppades att jag skulle bli klar till söndagens Baby Shower... för det var det Kate skulle få...

Filten blev klar ungefär en timme innan festen började - som det alltid är med mig - klart i tid, men i sista-sista minuten. Jag fick stanna förbi på en affär, ja ett "apotek" för att handla gratulationskort och presentpåse. Ja, här är "apoteket" inte bara ett apotek utan de har lite allt möjligt... På festen kacklades det riktigt ordentligt när tanterna stömmade in... inte ens när de åt var de tysta. Jag och några till smög ifrån en liten stund bara för att kunna höra oss själva tänka.

Men som vanligt när Bette står för matlagningen så blir det bra!

Muffinsen var dock beställda.
De vet inte om det blir en pojke eller flicka
men jag gissade på en flicka...
... 3 juli, 3800 gr.
Megan var där med sonen (5 månader) Cannon
Ett riktigt charmtroll!
Fast han spydde ca 5 ggr på mig och jag tycker faktiskt inte att det är så gulligt...

Och så våran mamma-to-be Katie
med filten jag gjorde till henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar