måndag 16 februari 2009

Hudvård och Make-up

Gubben håller på att bli tokig...
... Mitt förråd av smink och hudvårdsprodukter från Sverige håller på att ta slut. Bland annat min favorit Milk & Honey Body Lotion från Oriflame. Ja, det var nog innan jul som de två burkarna jag hade med mig var helt slut... Jag tog det inte så hårt utan gick och köpte lite nya lotions. Tyckte till och med att det var lite spännande med lite nya dofter och märken.
Men det tycker inte gubben: "Beställ det där jag tycker om, jag struntar i vad det kostar"!!! säger han nu. Och fortsätter helt förstörd: "Du har ju alltid luktat så gott och nu helt plötsligt känner jag inte igen din doft, det är jättejobbigt".
För en kille som har bott i ett par kalsonger i 7 månader i en lergrop i Irak är han lite känslig... men tydligen så saknar vi dofter. Speciellt dofter vi tycker om...

Så nu är jag på upptäcktsfärd efter denna efterlängtade doft. Jag kan ju beställa hem det till mamma men då måste jag ju vara säker på att hon skickar vidare det till mig. Sånt kan ta ett litet tag. Men dottern är inte bättre hon (jag alltså) - Sista minuten fungerar alltid bäst... ja, gärna ännu senare om det går!

En annan lustig upptäckt med dessa nya krämer är att hunden inte gillar dem... Jag har fortfarande aniktskrämer kvar från Oriflame och dessa slickar han gärna på. Men sätter jag på mig de andra krämerna så kommer han knappt i närheten. Jag upptäckte detta när jag, efter tips från the Dog Wisperer att man ska blanda hundmaten med händerna för att de ska kunna lukta på dig även när de äter... Det gick inte så bra efter att jag hade smort in händerna i den nya krämen... all hundmat hamnade på golvet istället efter att han hade spottat ut varenda bit! Naturprodukter är nog viktigare än vi tror!

(Hunden fick ny mat... som jag inte alls vidrörde, och åt upp den med god aptit)

Jag är även på jakt efter en bra mascara. Jag hittar verkligen ingen jag vill ha... Jag vill ha en som förlänger, böjer och gör de lite fylligare. Men för att få till det så verkar det som om man måste köpa tre olika mascaror, och det verkar ju onödigt! Jag köper mascara efter mascara men är inte nöjd med någon av dem... Ett sant I-landsproblem. Har gått igenom några varianter av Maybelline och Loreal utan bra resultat. Snart blir det high end mascaror från Lancome, Dior eller Channel tror jag minsann! Eller har ni något tips - Den får absolut INTE klumpa för det hatar jag... då går jag hellre utan!

1 kommentar:

  1. Jag har precis börjat med en ny mascara som många har och jag till och med sett på tv att experterna använder..(fast det kan man kanske inte lita på - sponsorpengar osv..)"Great Lash mascara" av Maybelline. Den som är rosa med grön kork. Den har en ganska liten borste så man får jobba lite med den, men de kan bli riktigt snygga med den mascaran tycker jag. Jag behöver ju liksom också både tjockare, längre och böjda.. Men jag böjer dem själv..
    Hoppas den funkar :)
    /Sis

    SvaraRadera